[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

D.T. dt at iki.fi
Fri Aug 16 08:36:55 EEST 2019

Hei,
tässä puhutaan kahdesta asiasta:

1. mihin todelliseen postilaatikkoon iki.fi-osoitteesi on yhdistetty?
Siitä voi syntyä ongelmia.

2. mitä tapahtuu kun lähettää mailin jonnekin (esim. johonkin gmail-
tiliin jolla toivottavasti ei ole mitään yhteyttä lähettäjään), mutta
mailin lähettäjä-kentässä näkyy toinen lähettäjä (iki-osoite) kuin
mistä se tuli (todellinen postilaatikko).

Tärkeätä mainita mistä puhutaan kun sanotaan "gmailin kanssa on
ongelmia".
Ymmärtääkseni Tokella on ongelmia juurin sen 2. kohdan kanssa, mutta ei
hän mainitse mihin todelliseen postilaatikkoon iki-osoitteensa on
yhdistetty.

Itse kokeilin juuri lähettämään mailia iki-osoitteestani ylimääräiseen
gmail- ja gmx-tiliin, ja sieltä takaisin iki-osoitteelleni.
iki-mailit lähetin oman s-posti-ohjelman kautta (evolution), gmail-
tili
oli auki firefoxissa ja gmx-tili oli auki Tor-selaimessa (Finland =>
Germany => United States => gmx.net).

Kaikki 4 viestit (eli 2x ees-taas) saapuivat välittömästi.

On toki mahdollista että gmail (taikka gmx) jotenkin "tietää" että
lähettäjä on tuttu.

iki-osoitteeni on ollut yhdistettynä posteo.de-tiliin jo vuosikausia.
Suosittelen lämpimästi.
Mutta sitä ennen se oli yhdistetty johonkin "tuntemattomaan" pienempään
tarjoajaan, ja silloin minulla oli samanlaisia ongelmia kuin Tokella,
juuri gmailin kanssa (silloinkin pyysin täältä apua, viestit löytyvät
varmaan vielä arkistosta).

YT,

Daniel