[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Toke Lahti toke at iki.fi
Thu Aug 22 15:12:44 EEST 2019

Olen kyllä kertonut jo useampaan kertaan, että iki-osoitteeni forwardoi gmx-osoitteeseen (olikohan ekan kerran 16.8.?).
Lisäksi olen jo useampaan kertaan kysynyt, että voisitko kertoa tuosta suosittelemastasi posteo.de <http://posteo.de/>-puljusta sen verran, että mitä siellä maksaa lisätila. 1Gt-laatikko taitaa olla 1€/kk, mutta siitä eteenpäin eivät kerro ilman ostosta.

Mutta mua kiinnostaisi tietää mitä väliä sillä imap-laatikolla on, johon iki-osoite forwardoi?

Kun lähetän postia gmail-ositteESEEN, joko elisan tai telian smtp-serverillä, niin miten ihmeessä gmail siinä tilanteessa pääsisi haistelemaan imap-laatikkoa johon iki-osoitteeni forwardoi?

Sä varmaan käytät siis lähettäessäsi postia, niin että iki-osoite näkyy lähettäjän osoitteena ja posti lähtee posteo.de <http://posteo.de/>:n smtp-serveriltä?
Kun puhutaan gmx:stä, niin pitää myös muistaa, että niitä on 2 kpl: gmx.net <http://gmx.net/> ja gmx.com <http://gmx.com/>.
Itse valitsin aikanaan .com:n, koska siinä on ilmaisena enemmän tilaa ja .net on suunnattu vain saksalaisille.

Jos nyt sitten gmx.com <http://gmx.com/> ei salli lähettää postia niin, että lähettäjänä on iki-osoite, mutta gmx.net <http://gmx.net/> sallii, niin ehkä pitäs avaa sinne tili.
Koska tilanne näyttää pahenevan gmailin suunnalta, viime testini telian smtp:ltä gmailiin kesti 20,5 tuntia…

Gmailin itsensä käyttämistä olen hylkinyt, koska gmail tallentaa kaikki lähetetytkin sinne isoon avaruuteensa ja käyttää niitä ties mihin louhintaansa.