[IKI-aktivistit] iki.fi osoitteesta lähetetyt posti icloud:n päässä tulkitsevat domainin olevan heidän spam-listallaan
Elias Aarnio
elias.aarnio at iki.fi
Thu May 14 13:36:21 EEST 2026
Moi,
Ei kun juuri tätä kaivattiin! Pistin itsekin kaverilleni testiviestin
Apple-osoitteeseen eikä ole tullut tähän mennessä virheviestiä.
Toisaalta en ole saanut kaveriltani vielä vahvistusta tekstiviestitse
esittämääni kysymykseen että tuliko testiviesti perille vai ei.
On hyvin todennäköistä että ongelma johtuu Applesta. Niinhän siinä
virheviestissä sanottiin että Applen MX kieltäytyy ottamasta vastaan
viestiä ja viittaa ohjesivullaan massapostitusten lähettämiseen.
Tällehän ei tavallinen iki-käyttäjä voi tehdä mitään. Jos Ikin
ylläpidolla on aikaa ja energiaa seurata lokeja tämän osalta ja koittaa
viestiä Applen suuntaan että mikä kiikastaa, se olisi hyvä. Tällaiset
asiat ratkaisevat pitkälti Iki-osoitteen käytettävyyden jatkossa. Tästä
ongelmasta muualla kysellessäni olen saanut vastauksia joissa todetaan
että ilmiö on havaittu ja että nämä käyttäjät ovat tästä syystä alkaneet
välttää sähköpostin lähettämistä Iki-osoitteesta/käyttäen Ikin
SMTP-palvelinta.
Mikael Mätäsaho kirjoitti 14.5.2026 klo 0.01:
> Moi
>
> Varmaan kaivan verta nenästäni osallistuessani tähän keskusteluun, mutta on se ihan välttämätöntä todeta, että lähetin juuri IKI:n SMPT-palvelimen (meesny.iki.fi <http://meesny.iki.fi/>) iCloud-osoitteeseeni ihan onnistuneesti itse itselleni mailia.
>
> Jossain tuntuisi olevan jotain muuta vikaa kuin Applella.
>
>
> 73 de /mixu
More information about the IKI-aktivistit
mailing list