[IKI-aktivistit] iki.fi osoitteesta lähetetyt posti icloud:n päässä tulkitsevat domainin olevan heidän spam-listallaan

Mikael Mätäsaho matasmi at iki.fi
Thu May 14 00:01:43 EEST 2026


Moi

Varmaan kaivan verta nenästäni osallistuessani tähän keskusteluun, mutta on se ihan välttämätöntä todeta, että lähetin juuri IKI:n SMPT-palvelimen (meesny.iki.fi <http://meesny.iki.fi/>) iCloud-osoitteeseeni ihan onnistuneesti itse itselleni mailia.

Jossain tuntuisi olevan jotain muuta vikaa kuin Applella.


73 de /mixu
-- 
Mikael Mätäsaho
+358 40 0966090





> On 13. May 2026, at 21.45, Elias Aarnio <elias.aarnio at iki.fi> wrote:
> 
> Toke Lahti kirjoitti 13.5.2026 klo 21.29:
>> On 13. May 2026, at 20.39, Elias Aarnio <elias.aarnio at iki.fi> wrote:
>>> Katsotaanpa...
>>> 
>>> Toke Lahti kirjoitti 13.5.2026 klo 19.29:
>>>> Jos ja kun @icloud.com-osoite toimii moitteetta, niin kuinka vaikea on vaihtaa siihen?
>>>> 
>>> Minä en ainakaan ole tiennyt että @mac.com, @me.com ja @icloud.com olisivat keskenään vaihtokelpoisia. Onko tällainen dokumentoitu jossain?
>> Noi on kaikki siis Applen mailiplavelun osoitteita.
>> Jotka toimii siis iCloudin päällä, mutta vanhat asiakkaat ovat saaneet säilyttää vanhat päätteet, mutta uusia ei vanoilla päätteillä saa.
>> Aliaksia saanee isot määrät.
>> 
>> https://support.apple.com/fi-fi/118230
>> 
>> En todellakaan ole varma, että aliaksen käyttö auttais, mutta dilemma tässä kuitenkin, että miksi mä voin lähettää mailia ikin authSMTP:stä mun @iCloud-osoitteesen.
>> Miksi mun mailit ei blokkaudu?
>> En varmaan löydä tuollaista “käänteistä” tietoa edes headareista?
> No onko tuo niin ihme kun osoitteesi on Applen asiakkaiden tietokannassa. Pistäpä mulle privana jokin Apple-osoitteesi niin koitan lähettää siihen postia ja lähetän sinulle sitten virheilmoituksen minkä saan.
>>>> Vai oliko sulla joku Fight Club -idea tarjolla?
>>>> 
>>> Mitä tarkoittaa Fight Club -idea? Onko se jokin itäsuomalaisen kasarmikaupungin sosiaalisen kanssakäymisen muoto?
>> Sun varmaan pitää sitten tsekkaa se leffa ekaks, niin sitten 3 pisteen vihje?
>> Onko Hamina ehkä tuollainen "itäsuomalainen kasarmikaupunki”? Mitä muita sellaisia olis?
> 
> Olen kyllä katsonut elokuvan monta kertaa. Elokuvan juonessahan on muistaakseni olennaista se, että koko tarina oli harhaista kuvitelmaa. Minun on vähän vaikea hahmottaa miten moisen kaltainen "idea" olisi toimintastrategiana mielekäs.
> 
> Haminakin on itäsuomalainen kasarmikaupunki mutta ennen sitä idässä on "helsinki"-niminen kasarmikaupunki. Pieni kirjain ja lainausmerkit jotta kyseisen väestökeskittymän pystyy erottamaan Taivassalon Helsingin kylästä joka on kuuluisa Ruotsin ja Venäjän välillä siellä käydystä Helsingin meritaistelusta.
> 
> Siteeraan ainoaa Ilkka Kanervan suusta kuulemaani todella nasevaa ilmaisua:
> 
> "Siperia alka Salost!"
> 
> Täältä tähän.
> 
> _______________________________________________
> IKI-aktivistit mailing list
> IKI-aktivistit at listat.iki.fi
> https://listat.iki.fi/mailman/listinfo.cgi/iki-aktivistit




More information about the IKI-aktivistit mailing list