[IKI-aktivistit] ongelma spamgourmet.com:n kanssa

Juha Jäykkä juhaj at iki.fi
Tue Sep 12 21:46:29 EEST 2023

> Jos pistät minulle tietoa mahdollisemman tarkasti viestitstä jonka
> olisi pitänyt tulla iki:iin niin voin yrittää katsoa lokeista mitä
> viestille tapahtui. Tärkeää on päivä ja kellonaika jolloin viesti on
> lähetetty, mistä viesti on tullut ja minne se on ollut menossa ja jos
> vain on tiedossa niin mistä koneesta viesti on ollut tulossa.

19:37:47 BST - SMTP autentikaatio mail.kapsi.fi:n kanssa suoritettu
19:37:57 BST - spamgourmet.com:n "kontrollipaneeli" nayttaa viestin valitetyn
19:40:00 BST - ikilaatikossa ei nay mitaan

Kauankohan tuon harmaalistauksen viivetta olisi syyta odottaa..?

En yhtaan yllaty, jos spamgrourmet.com:n lapi tulevat viestit saavat kovan
spammiarvon: koko palvelu on tarkoitettu potentiaalisesti spammaavien tahojen
lahettamien sahkopostien "vastaanottoon". Spamgourmet uudelleenlahettaa
valitun maaran viesteja / osoite ja sen jalkeen syo kaikki siihen osoitteeseen
jatkossa tulevat viestit. Tasta "gourmet"...

Mutta on siis hyvin mahdollista, etta tuolta tulevat viestit ovat keskimaarin
spammia tai ainakin spammin oloisia - itse kaytan sita kaiken maailman
avointen wifien ja muiden vastaavien tahojen kanssa joille nyt en ainakaan
pysyvasti halua antaa kykya lahetta minulle yhtaan mitaan.

(Juuri nyt kello on 19:46:08 BST eika vielakaan mitaan laatikossa.)

-Juha