[IKI-aktivistit] ongelma spamgourmet.com:n kanssa

Tero Kivinen kivinen at iki.fi
Tue Sep 12 16:03:40 EEST 2023

Juha Jäykkä writes:
> Iltaa, ikuiset. Onkohan iki.fi:llä jotain keinoa tarkistaa, mihin katoavat
> spamgourmet.com:n kautta @iki.fi-osoitteeseen ohjatut viestit?
> Viestit eivät ilmaannu edes ikin www-varapostilaatikkoon, mutta
> spamgourmet.com:n mukaan viesti on uudelleenohjattu...

Jos pistät minulle tietoa mahdollisemman tarkasti viestitstä jonka
olisi pitänyt tulla iki:iin niin voin yrittää katsoa lokeista mitä
viestille tapahtui. Tärkeää on päivä ja kellonaika jolloin viesti on
lähetetty, mistä viesti on tullut ja minne se on ollut menossa ja jos
vain on tiedossa niin mistä koneesta viesti on ollut tulossa.

Jos viesti ei tule edes laatikkoon, niin silloin viesti on siis
hävinnyt jo ennen kuin iki on ottanut viestin vastaan, jolloin
vaihtoehtoina on lähinnä harmaalistaus tai rspamd (sen pitäisi hylätä
vain viestit jotka saavat jotain luokkaa 50 pistettä tms, käytännössä
tuota näkee vain jos yrittää lähettää spamtrap testiviestejä).
kivinen at iki.fi