[IKI-aktivistit] ikiSMTP ”käyttäjätunnus”?

Tero Kivinen kivinen at iki.fi
Sat Jul 30 05:27:07 EEST 2022

Toke Lahti writes:
> eli jokaisella ikiläisellä on käyttäjätunnus, jossa ei ole pistettä.

Ei välttämättä. Ikiosoitteet ovat ne mitä käyttäjä on hakenut. Jos ei
ole hakenut ikiosoitetta jossa ei ole pistettä, niin sitten ei voi
käyttää iki-domain ominaisuutta ennen kuin hakee ikiosoitteen jossa ei
ole pistettä.

> Olisko hyvä idea, että tämä tunnus näkyisi rekisteritiedoissa, jos
> esim. kuten mulla, en ollut asiaa joutunut miettimään 23:een
> vuoteen. Ja mahdolliset liittymisviestit vuodelta (party like it's)
> 1999 on tällä hetkellä offline...

Kun kirjaudut sisään jäsenrekisteriin (https://admin.iki.fi/) millä
tahansa ikiosoitteella, niin sieltä näet kaikki ikiosoitteesi
katsomalla kohtia ikiosoite 1, ikiosoite 2 jne.

Mitään erillisiä "käyttäjätunnuksia" ei ole, on vain ikiosoitteita ja
mitä tahansa niistä voi (teknisten rajoitteiden puittessa) käyttää
missä tahansa yhteydessä.
kivinen at iki.fi