[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Toke Lahti toke at iki.fi
Mon Aug 19 17:33:16 EEST 2019

Duoda,
käsititköhän nyt asian väärin?
Kyse ei ole siitä, että iki-osoite olisi forwardoitu gmailiin, jolloin maili kulkisi iki:n kautta gmailiin.

Kyse on siitä, että jos haluat, että sinulle vastataan vain ja ainoastaan iki-osoitteeseen, pitää lähettäjän osoitteeksi merkitä nimi at iki.fi <mailto:nimi at iki.fi>.
Ja koska iki.fi <http://iki.fi/>:llä ei ole smtp-serveriä, niin vastaanottaja, kuten gmail, on sitä mieltä, että lähettäjän osoite on väärennetty, koska se ei tule iki.fi <http://iki.fi/>:n smtp-serveriltä. Tässä vastaanottaja tietysti on myös oikeassa.

Mitään ongelmia ei olisi, jos ikillä olisi smtp-serveri, jonka kautta ikiläiset voisivat mailinsa lähettää.

Edelleenkin olis kiva kuulla joltain, joka tietää, minkälainen urakka palvelimen käyttöön virittäminen ja ylläpito olisi.