[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Tapio Sokura tapio.sokura at iki.fi
Sat Aug 17 15:37:38 EEST 2019

On 2019-08-17 13:20, Toke Lahti wrote:
> Mutta sitten taas tämän gmail-ongelman ratakisemisesta.
> Vaikuttais vähän siltä, ettei yksittäisten kokeiden perusteella voi
> päätellä yhtään mitään.

Näin se tuntuu olevan gmailin kanssa. Siellä on joku ihmistä suurempi
tekoäly päättämässä milloin viesti menee läpi heti ja milloin sitä
viivästetään, samoin kun roskapostiksi merkkautumisen osalta. Olen viime
vuosina lähettänyt gmailia käyttäville sähköpostia montaa reittiä
iki-osoitetta lähdeosoitteena käyttäen eikä mikään ole ollut ongelmaton.

Viimeisen noin vuoden olen käyttänyt omaa smtp-palvelinta välittäjänä ja
sen lokeista näkyy hyvin, että välillä viestit ovat menneet läpi heti ja
välillä tuntien viiveellä. Aina viesti on kuitenkin lopulta päätynyt
perille, joskus päätyen gmailissa roskapostilaariin.

   Tapio