[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Hannu Aronsson haa at iki.fi
Wed Aug 14 16:00:58 EEST 2019

Iki:n on tarkoitus toimia myös peruskäyttäjille joilla ei ole mitään omia virityksiä tai palvelimia.

Autentikoitu sähköpostin Auth-SMTP lähetyspalvelin on iki:n ikuisuusprojekteista ehkä lähimpänä toteutusta, meillä on jo käsillä serveri mihin se on tarkoitus rakentaa ja ottaa käyttöön. Tuon pitäisi auttaa iki-osoitteella lähtevän postin kulkua paljonkin koska saadaan DKIM SPF(?) yms. toimimaan sen kanssa. Tuo on melko helppo kenen tahansa jäsenen ottaa aikanaan käyttöön jos haluavat, koska vaatii vain lähtevän iki-postin asetuksien päivittämistä postiohjelmassa. Eli aikanaan tuon pitäisi auttaa helpommin.

Iki:ssä on lisäksi "edistyneitä" ja kokeellisia palveluita kuten ikidomainit yms, niitäkin käyttää kyllä aika moni. Kuten tässä nähtiin, asioihin löytyy useita ratkaisuja jotka sopii eri tilanteisiin.

Myös muissa asioissa yritetään vaikuttaa sekä säätää iki:n toimintaa niin että asiat toimisi paremmin kaikille jäsenille, sekä teknisellä että muilla tavoilla.

Terveisin,
  Hannu

--
haa at iki.fi http://www.haa.iki.fi