[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Tapio Sokura tapio.sokura at iki.fi
Mon Aug 12 18:45:29 EEST 2019

On se toiminnassa ja olen saanut yhden raportin että gmail sanoo nyt viestin tiedoissa spf neutral, dkim pass ja dmarc pass iki-lähdeosoitteella eikä viivettä ole ollut. Mutta en ole kovin systemaattisesti ehtinyt testailemaan, ei ole ollut asiaa gmailisteille.

Lyhyesti sanottuna otin oman iki-alidomainin käyttöön, lisäsin sen nimipalveluun dkim julkisen avaimen ja allekirjoitan sillä kaikki @iki.fi-osoitteella lähtevät postini. Ei sinänsä mitään ihmeellistä allekirjoitustavassa, omalla linux-palvelimella postfix postia liikuttamassa ja opendkim allekirjoittamassa.

  Tapio