[IKI-aktivistit] iki.fi osoitteesta lähetetyt posti icloud:n päässä tulkitsevat domainin olevan heidän spam-listallaan

Toke Lahti toke at iki.fi
Wed May 13 21:29:16 EEST 2026


On 13. May 2026, at 20.39, Elias Aarnio <elias.aarnio at iki.fi> wrote:
> 
> Katsotaanpa...
> 
> Toke Lahti kirjoitti 13.5.2026 klo 19.29:
>> Jos ja kun @icloud.com-osoite toimii moitteetta, niin kuinka vaikea on vaihtaa siihen?
>> 
> Minä en ainakaan ole tiennyt että @mac.com, @me.com ja @icloud.com olisivat keskenään vaihtokelpoisia. Onko tällainen dokumentoitu jossain?

Noi on kaikki siis Applen mailiplavelun osoitteita.
Jotka toimii siis iCloudin päällä, mutta vanhat asiakkaat ovat saaneet säilyttää vanhat päätteet, mutta uusia ei vanoilla päätteillä saa.
Aliaksia saanee isot määrät.

https://support.apple.com/fi-fi/118230

En todellakaan ole varma, että aliaksen käyttö auttais, mutta dilemma tässä kuitenkin, että miksi mä voin lähettää mailia ikin authSMTP:stä mun @iCloud-osoitteesen.
Miksi mun mailit ei blokkaudu?
En varmaan löydä tuollaista “käänteistä” tietoa edes headareista?

>> Mun mielestä on ihan validi kysymys, että voiko TB lähettää mailin authSMTP:n läpi, kun uhrilla on siinä väärä tunnari.
>> Ja ehkä vielä väärä salasanan salausmetodi.
> 
> Jo ketjun ensimmäisestä viestistä käy ilmi että lähettäjälle puhuu lahtoruutu.iki.fi. Tästä seuraa loogisesti se, että sähköpostia on onnistuttu lähettämään. Jos sähköposti olisi lähetetty jotain muuta SMTP-palvelinta käyttäen, virheviestin välittäjänä ei olisi lahtoruutu.iki.fi.
> 
> Mitä tarkoitat uhrilla tässä?

Uhrilla tarkoitan sitä, jonka maili rejectoituu.
En tosiaan ottanut huomioon ekan viestin johtolankaa.
Lisää sekaannusta lisäsi se, että viestit oli onnituttu lähettämään väärällä tunnarilla.
Jonka ansioista olemme ilmeisesimmin oppineet, että TB osaa salaa korjata tunnarin, eli osaa tarjoilla sitä myös ilman osoitteen päätettä.

>> 
>> Saahan BigFiven öykkäroinnistä ulista, mutta kukaan ikissä ei sille voi tehdä mitään.
>> 
> Ai sellaista nössöilyä. Taidan jatkossakin painottaa toimintaa Effissä sitten.

Mun puolesta saat toimia molemmissa ja muissakin. Effi on hieno järjestö.
En kuitenkaan usko, että hekään saavat viisaria värähtämään, mutta ainakin heillä on kansainvälinen samanmielisten verkosto.

>> 
>> Vai oliko sulla joku Fight Club -idea tarjolla?
>> 
> Mitä tarkoittaa Fight Club -idea? Onko se jokin itäsuomalaisen kasarmikaupungin sosiaalisen kanssakäymisen muoto?

Sun varmaan pitää sitten tsekkaa se leffa ekaks, niin sitten 3 pisteen vihje?
Onko Hamina ehkä tuollainen "itäsuomalainen kasarmikaupunki”? Mitä muita sellaisia olis?


More information about the IKI-aktivistit mailing list