[IKI-aktivistit] Iki AuthSMTP sähköpostin lähetystoiminto nyt koekäytössä

Tero Kivinen kivinen at iki.fi
Tue Mar 3 15:20:05 EET 2020

Pekka Nikander writes:
> Kiitos.  Tuo tosiaan näyttää olevan mun julki-IP.
>
> Ihmettelen, voisiko kyseessä kuitenkin olla TLS-sertifikaatti?  Onko
> se jostain ladattavissa erikseen?  Voisin kokeilla laittaa
> keychain:iin ja merkitä aina luotetuksi.

Applella on ihan omat vaatimukset varmenteille, mm. ne eivät saa olla
voimassa liian pitkään jne. Taisivat juuri lyhentää tuota maksimiaikaa
kahdesta vuodesta vuoteen tai jotain. Tunnetusti heidän
virheilmoituksensa ovat täysin olemattomia ja debuggaaminen
mahdotonta.

Itse kun yritin saada iPadin puhumaan oman imap serverini kanssa niin
jouduin tappelemaan näiden asioiden kanssa.

En nyt muista minkälainen varmenne noissa koneissa on, mutta täytyy
katsoa asiaa illalla tech-hack-illassa...
kivinen at iki.fi