[IKI-aktivistit] iki -> gmail

Hannu Aronsson haa at iki.fi
Wed Jan 15 12:03:18 EET 2020

Tuo iki:n SMTP-lähetyspalvelin pitäisi olla toimivuuden osalta ihan OK ja sen voi kyllä ottaa käyttöön ja se on aika monella ollut käytössä jo jonkin aikaa ja toimii sinänsä hyvin.

Odotamme isomman julkistuksen kanssa sitä että saadaan toiminto kahteen serveriin ja molempiin konesaleihin (Espoo+Tampere) jotta se on vikasietoinen ja toimii varmasti, tällä hetkellä on vain yksi serveri tekemässä tuota.

Tuossa SMTP-lähetys-serverissä on kaikki järkevät sähköpostin tunnistussysteemit (DKIM, ARC, jne) käytössä joten pitäisi toimia aika hyvin eri kohteisiin.

Käyttöönotto-ohjeet on mainitulla wiki-sivulla, mukana myös ohjeet jo aika moneen eri sähköpostiohjelmaankin (kiitos niistä ohjeiden tekijöille):
https://ikiwiki.iki.fi/faq/smtp <https://ikiwiki.iki.fi/faq/smtp>

Asetukset eivät muutu kun toinen palvelin saadaan linjoille, eli asetukset pysyy samoina eikä tarvitse sitten muuttaa.

Terveisin,
  Hannu

--
haa at iki.fi http://www.haa.iki.fi