[IKI-aktivistit] dkim-avainten asetus iki-dns:ään?

Jouni K Seppänen jks at iki.fi
Wed Jul 31 14:39:40 EEST 2019

Kannatan ehdotusta. Ikin puolesta ilmeisesti tarvitaan vain mahdollisuus lisätä kuvatunlaisia DNS-tietueita omilla DKIM-valitsimilla, minkä kuvittelisi olevan mahdollista toteuttaa kohtuullisella vaivalla, kun omat alidomainitkin ovat mahdollisia. Yksi ratkaistava kysymys on valitsinten nimiavaruuden jakaminen jäsenille; yhdellä jäsenellä täytyy olla mahdollisuus käyttää useampaa kuin yhtä valitsinta, jotta allekirjoitusavainten vaihtaminen uusiin onnistuu. Valitsimen syntaksi on (RFC 6376)

   selector =   sub-domain *( "." sub-domain )

joten luontevalta tuntuisi antaa kullekin käyttäjälle lupa tehdä TXT-tietueita muotoa x.tunnus._domainkey.iki.fi, missä tunnus on käyttäjätunnus ja x on itse valittu merkkijono. Oletan, että ikin käyttäjätunnukset kelpaavat domaineiksi, koska omat alidomainit muotoa tunnus.iki.fi ovat mahdollisia.

Jouni Seppänen