[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

D.T. dt at iki.fi
Fri Aug 16 20:18:42 EEST 2019

Pieni lisäys testisarjaani:
Lähetin mailin nyt myös uudelle työkaverille jonka kanssa en ikinä
ollut sähköisesti yhteydessä aiemmin. gmail-osoite hänellä siis on, ja
posti tuli perille välittömästi.
___________________

On Fri, 2019-08-16 at 19:09 +0300, Toke Lahti wrote:

> [...]
> Mä oon käyttänyt smtp-serverinä Elisan authorisoivaa, onko sulla
> gmx:n smtp?
> Jos Apple Mailiin on laittanut lähettävän ositteen iki-osoitteeksi,
> niin ei voi käyttää gmx:n smtp:tä, koska se ei suostu lähettämään
> väärällä lähettäjän osoitteella. Miten sä oot saanu sen sen
> toimimaan? Onko lähettävä osoite sulla jotain muuta headereissa kuin
> normaali "From: Veijo Iki <iki-veijo at iki.fi>”?
> Onko gmx:n palvelussa joku tapa säätää, mitä se hyväksyy lähettäväksi
> osoitteeksi?
> Jos on, ja se poistaa viiveen, niin tässähän on ratkaisu.

Kaikki tämän päivän testini on tehty tällä yhdistelmällä:

> iki-osoitteeni on ollut yhdistettynä posteo.de-tiliin jo
> vuosikausia.
> Suosittelen lämpimästi.

Identity eli lähettäjä on dt (ät) iki.fi ja smtp menee posteo:n
serverin kautta. Voi olla että gmx ei salli sellaista, posteo:n kanssa
ei ollut ikinä ongelmia.
iki-veijosta en tiedä mitään.
Voi olla että google jotenkin "haistaa" jotain "epäilyttävää", jos
vaihtelet postilaatikoita iki-osoitteen takana (liian) usein.