[IKI-aktivistit] dkim- avainten asetus iki-dns:ään?

Toke Lahti toke at iki.fi
Mon Aug 12 17:38:01 EEST 2019

Olisi kiva kuulla, onko homma toiminnassa?
Mulle just raportoitiin kuuden (6) tunnin viive “iki-osoitteesta” gmailiin.
Alkaa olla lähellä, et pitäs lopettaa ikin käyttö.

Jos homma toimii, niin viitsisikö joku väsää jonkilaisen ohjelman mitä pitää tehdä, jotaa saa sen toimimaan?
Sellaisella perusnörtti-kielellä kirjoitettuun?
Minne kandee perustaa oma smtp-serveri?

Vieläkin voisin kuvitella, että rivijäsenen mielestä paras, yksinkertaisin ja toimivin ratkaisu olis ikin ihan oikea oma fyysinen (tai virtuaalinen) smtp-serveri.
Mielelläni äänestäisin ikin varoja käytettävän tämän pystyynlaittamiseen.
Voiko sen kuorma olla niin suuri, että pitäisi tehdä jotain kalliitakin hankintoja (tyyliin hankintakustannus ylittää usamman vuoden vuosikokousten kustannuksen)?
Kai sen pystyisi erottamaan nykyisestä toiminnasta niin, että smtp:n kaatuminen ei haittaa muuta (olemassaolevaa) toimintaa?