[IKI-aktivistit] iki-osoitteen käyttö email-clientin from:-kentässä

Tero Kivinen kivinen at iki.fi
Fri Aug 31 01:02:07 EEST 2018

Toke Lahti writes:
> aikaisempi ohje ja linkki oli siihen, jos minä käytän gmailia iki-osoitteelleni.
> Tässä tilanne on nyt eri.
> Iki-osoitteni ei ohjaa gmailiin ja lähetän mailia toiselle ihmiselle, joka käyttää gmail-osoitetta.
> Ja haluaisin, että mun from:-kentässä on mun iki-osoite.

Tuossa luultavasti auttaisi se jos iki:llä olisi oma lähtevän
postin palvelin joka DKIM signaisi postit. Sellainen on ollut jossain
vaiheessa suunnitelmissa, mutta kukaan ei ole ehtinyt sellaista
virittää.

Toinen mikä voi auttaa on se että googlen ohjeiden mukaan jos
vastaanottajan osoitekirjassa on lähettäjän osoite (eli sinun
iki-osoitteesi) niin sen pitäsi auttaa siihen että viestiä ei tulkita
roskapostiksi. Tämä tietysti ei auta jos lähetät viestiä uudelle
vastaanottajalle, mutta jos kyse on jostakin jolle lähetät postia
usein niin kannattaa varmistaa että vastaanottajalla on
osoitekirjassaan sinun iki-osoite.

Ongelma googlessa on että se on musta laatikko ja tekee mitä haluaa,
joten on täysin mahdotonta saada selville mitä se tekee ja miten
asioita saa korjattua.
kivinen at iki.fi