[IKI-aktivistit] iki-osoitteen käyttö email-clientin from:-kentässä

Pekka Nikander pekka.nikander at iki.fi
Mon Aug 13 17:12:06 EEST 2018

Mulla on vain ja ainoastaan ulospäin lähteviä iki-maileja varten google-tili, jonka kautta lähetän.  Google hoitaa silloin allekirjoituksen.  En enää muista miten sen konffasin, mutta jotenkin sinne saattoi lisätä iki-osoitteen niin, että autentikoidulla SMTP:llä lähetettäessä se ei muuta "From:"-kenttää.

Ongelmana on brain dead vanhat email clientit, jotka eivät käytä From: -kenttää, vaan jotain toista kenttää, johon Google tunkee tuon Google-tilin osoitteen.  Ne vastaukset sitten tulevat Googlen kautta.  Luultavasti näet tästä viestistä mitä Google on tehnyt.

Toinen ongelma on tietty se, että Google indeksoi mun lähtevät mailit, kuten tämänkin.  Mutta eipä assosioi (ilman jonkun manuaalista vaivannäköä) mun muun Google-aktiviteetin kanssa.

Tai jotain sinne päin.  Muisti pettää kun viritys on tehty joskus N vuotta sitten.

--Pekka