[IKI-aktivistit] iki-osoitteen käyttö email-clientin from:-kentässä

Toke Lahti toke at iki.fi
Thu Aug 9 16:32:37 EEST 2018

Moi,
kyselen täältä ennen kuin tuhlaan tunteja asian tutkimiseen itse.

NotEvilGoogle kertoo seuraavaa:
<xxx at gmail.com>: host alt1.gmail-smtp-in.l.google.com[108.177.125.26]
   said: 421-4.7.0 This message does not have authentication information or
   fails to pass 421-4.7.0 authentication checks. To best protect our users
   from spam, the 421-4.7.0 message has been blocked. Please visit 421-4.7.0
   https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 421
   4.7.0 information. t62-v6si3953377pgd.485 - gsmtp (in reply to end of DATA
   command)

ja:
Diagnostic-Code: smtp; 421-4.7.0 This message does not have authentication
[...]

Johtuuko valivalitus siitä, että olen laittanut kaikkiin käyttämiini email-clientteihin lähettäväksi osoitteeksi oman iki-osoitteeni, joka ei siis ole missään guuglen “kivat smtp-serverit”-listassa?

Olen tehnyt näin, koska sekalaiset käyttäjät ja clientit onnistuvat vähän väliä unohtamaan reply-to:-kentän ja haluaisin saada kaiken postini iki:n kautta, eikä niin että niitä tarttis haravoida useista inboxeista.

Apuuva?